maanantai 4. maaliskuuta 2013

Africa, Kenya, Mombasa, Diani Beach; Ensimmäiset päivät Afrikassa

Täytyy heti alkuun sanoa, että vitsi mikä matka, aivan mahtava!

20 tuntia kun oltiin matkustettu autossa, lentokoneessa, bussissa ja saavuttiin yöllä 1 aikaan hotellille oli aika väsyny olo. Hotellilla saatiin vielä iltapala ja sitten siirryttiin huoneeseen ja käytiin nukkumaan.

Aamulla käytiin ensin aamupalalla ja sen jälkeen siirryttiin altaalle

Oli tositosi kuuma ja pakko oli vähän väliä käydä baarin varjossa juomassa diet cokea, Allas alue oli tosi hieno ja hotellilla oli tosi aktiivinen entertain ryhmä, joka järjesti aina tunnin välein ohjelmaa, aamu 10 alko venyttely, sen jälkeen vesijumppaa, svahili kurssia, beach walkia, joggingia, dartsia, water poloa, kaiken näköstä oli päivänmittaan tarjolla. Vesijumpassa käytiin kerran ja sen jälkeen oltiin tylsiä suomalaisia tyttöjä, jotka luki vaan kirjaa, eikä tullu vesijumppaamaan. :)

Meil tosiaan oli allinclusive hotelli, mikä helpotti kaikkea tosi paljon, ei tarvinnu lähteä ettimään ruokapaikkoja, varsinkin kun 19.00 tuli jo pimeys ja sen jälkeen hotellista ei oikein voinu poistua kahdestaan minnekkään. Ja rahaakin säästy ihan älyttömästi siinä.

Ekan kerran kun lähettiin nakumatin ostoskeskukseen, mihin oli matkaa 400m, niin mä olin ostanu meille jo delfiini safari retken ja kahen päivän safarin taita hillssiin ja muutaman puisen avaimen perän ja puisen norsun, vaikka sanoin että en kiitos halua ostaa mitään, niin ne otti sieltä pöydältä sen norsun ja kääri sen paperiin, ja laittoi pussiin ja tunki mun käteen.. Ja kun niistä savimajoista päästiin ulos niin jotkut muut tuli ja seuras meitä koko matkan kauppaan ja kaupassa ja takasin. Ku päästii lopulta hotellin muurien sisäpuolelle, oli aika lähellä että itku ei tullu. Ahdisti tosi paljon niitten tapa miten ne meihin suhtautu. Mut sit mä opin että mä en voi puhua kenellekkään kun poistutaan hotellilta, muuten mulla ei oo rahaa enää parinpäivän jälkeen ollenkaa, Pinja hoiti jatkossa puhumisen ja selvittiinkin sit tosi hyvin! :)
Loppulomasta mä osasin sanoa jo no thanks :)


Ystävänpäivänä lähettiin lasipohjaveneelle aamulla. Ennen kun meijän kapteeni tuli hakemaan meitä niin mä hyppäsin hotellialueelta pois rannalle yksinään ja hetihän tein jo erilaisia diilejä ihmisten kanssa..



 Lasipohjavene reissu oli tosi hieno, nähtii perunakorallia, kilimanjaro korallia ja paljon kaloja, merisiiliä ja meritähtiä!

snorklattiin siellä meressä syvällä ja sit vähän matalammalla ja mun  silmät meni täyteen suolavettä, sit pysähyttiin siellä meressä olevalle hiekka särkälle.




 laskuvesi tuli vaan vähä liian nopeesti ja jumituttiin pohjasta kiinni ja ne miehet työnsi sitä venettä loppumatkan, mulla oli kamala nälkä ja alko jo kiukuttaa ja myöhästyttiin lounaaltakin kun se kesti niin kauan se matka. Mut onneks mieliparani heti ku sain ruokaa :)

Illalla oli katettu allasalueelle meidän ystävänpäivä illallinen, ihan mahtavan hienosti oli koristeltu ja älyttömästi nähty vaivaa


Iltaohjelma jaksettiin katsoa ja sitten lukemaan kirjaa ja nukkumaan, että oli kivaa kun sai nukkua niin paljon! hräsin ilman herätyskelloa aamuisin aina ennen 7 ja sitten kävin yleensä lenkillä ja jumppailemassa narun kanssa ennen kun herätin Pinjan ja mentiin aamupalalle.

Ekana aamuna kävin myös hotellin "kuntosalissa" Missä ei ollut juuri mitään, siellä oli myös käytettävissä personaltreines koko harjoittelun ajan, noh sanoin heti että teen mielummin yksin treenini, mutta sen mielestä mä olin niin kamalan ylipainoinen että mun piti juosta vaan kuntomatolla koko aika, en sitten enään tahtonut mennä sinne. tuli pahamieli. :(
 Noh, ulkona olikin paljon kivempi treenata!


 DOLPHIN SAFARI

Aamulla bussi tuli hakemaan 07.30 ja 2 tunnin ajomatkan jälkeen siirryimme dhow veneeseen, jolla jatkoimme matkaa kohti wasania. Laivassa oli iloinen henkilökunta joka lauloi ja jutteli kaikille


 Matkalla näimme montamonta monta delfiiniä ja myös vauva delfiinejä :)

tunnin laivamatkan jälkeen pysähdyimme ja snorklasimme syvässä meressä, ihan mahtavat korallit ja kalat ja vedenalaiset maisemat. Pinja ja minä saatiin oma tummaopasmies meille matkaan, se ui edellä ja me oltiin pelastusrenkaassa kiinni ja katseltiin vaan veden alle. Aallokko oli niin kova, että mä en olis muuten uskaltanut mennö ees koko veteen! n.10 minuutissa laskuvesi toi näkyviin keskellä avomerta olevan hiekka särkän, jolle uimme ennen laivaan paluuta.
ruokaluun matkalla aallokko oli niin kova että mä olin ihan varma että se laiva kaatuaa ja mua pelotti ihan kamalasti, Pinjalla taas tuli vähän huono olo ja se oksens mun päälle :D hih. no mutta saatiin lopulta laiva ankkuroitua erääseen saareen, jossa asui kylällinen ihmisiä
Ensimmäinen kosketus kenialaisten elämään, toi vähän surullisen olon.

illalla Bingo ja sitten nukkumaan!!
Loman alku oli ihan mahtava, mutta huipennus tulossa seuraavassa jaksossa, nimittäin safari!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti